Ważne dla kupujących!! Nie bądź jeleń, weź paragon
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oleśnie informuje o włączeniu się we wspólną kampanię organizowaną przez Ministerstwo Finansów drugiej edycji akcji „Weź paragon”, której partnerami są: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, Rzecznicy Konsumentów, Federacje Konsumentów oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Głównym celem akcji jest uświadomienie podatnikom, że biorąc paragon przy każdym zakupie nie tylko łatwiej mogą dochodzić roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą, ale i pozytywnie wpływają na funkcjonowanie gospodarki.
Informacje, które często można usłyszeć od sprzedawców, że bez paragonu reklamacji nie uznaje się, brzmią jak cytat z polskiej komedii w stylu Barei.
Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu - to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon, warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na sezonowych wyprzedażach. Jednakże dowodem zakupu może też być faktura, potwierdzenie płatności kartą, czy wyciąg z konta. Warto jednak pamiętać o tym, aby zawsze upomnieć się o wystawienie paragonu. W przeciwnym razie bardzo trudno będzie konsumentowi udowodnić, że produkt kupił w konkretnym miejscu.
Gdy nie otrzymamy paragonu od sprzedawcy, powinniśmy ten fakt zgłosić do Urzędu Kontroli Skarbowej. Natomiast, gdy mamy problem z zakupami, np. z odrzuconą reklamacją, można liczyć na bezpłatną pomoc rzecznika konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Oleśnie przyjmuje w pokoju nr 11 w godzinach pracy urzędu.
Modyfikował: Katarzyna Czarnecka Data modyfikacji: 11-04-2012 13:40