Panie Starosto! Nawiązując do wcześniej postawionego już na forum pytania o efektywność pracy Wydziału Geodezji, chciałbym stwierdzić, że obsługa w Ośrodku Geodezji pozostawia wiele do życzenia. Marna obsługa nie wynika z braku kierownika Ośrodka, lecz...
... terminowości załatwiania spraw i jakości obsługi w bezpośrednim kontakcie pracowników Ośrodka z petentami. Ponadto brak kasy w budynku Geodezji skutecznie utrudnia zakup dokumentów i map. Czy w najbliższym czasie przewiduje Pan rozwiązanie tego problemu i w jaki sposób? Kto kontroluje prawidłowość wykonywania obowiązków przez pracowników tej jednostki? Jak Pan Starosta skomentuje duże niezadowolenie petentów załatwiających swoje sprawy w Ośrodku Geodezji? Czy nie uważa Pan by dobrym sposobem na bezimiennych urzędników nie tylko w Wydziale Geodezji, lecz także w całym Starostwie byłoby wprowadzenie plakietek z nazwiskiem i imieniem urzędnika , a także jego funkcją służbową pełnioną w danym wydziale.
Odpowiedź:
Wszystkie sprawy załatwiane sa przez Wydział terminowo i do tej pory nie miałem informacji o złej i nieterminowej obsłudze. Działania Wydziału były kilkakrotnie przedmiotem kontroli Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, a kontrole te nie wykazały nieprawidłowości, zatem śmiem twierdzić, że uwagi Pana mają charakter subiektywny. Zatem proszę o wskazanie konkretnych przypadków złej pracy Wydziału, a w sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmuje we wtorki w godzinach 1400 - 1600 i w czwartki w godzinach 1400 - 1530 w siedzibie Starostwa.
Jeśli chodzi o brak kasy w siedzibie Wydziału pragnę wskazać, że budynek Wydziału Geodezji znajduje się w odległości 200 m od siedziby głównej starostwa, w której wydzieliliśmy i urządziliśmy kasę. Koszt prowadzenia kasy jest duży, ale zrobiliśmy to dla ułatwienia załatwiania spraw petentów. Jednocześnie pragne wskazać, że Wydział realizuje miesiecznie średnio 350 wniosków o wydanie dokumentów i sprzedaż map, a czas realizacji tych wniosków nie przekracza jednego dnia. W praktyce wniosek jest realizowany w tym samym dniu, w czasie kiedy petent dokonuje płatności w kasie urzędu, a zamawiane dokumenty gotowe są do odbioru w przeciągu 10-15 minut.
Odnosząc się zaś do sugestii wprowadzenia plakietek z imieniem i nazwiskiem urzędnika, a także funkcja służbową, informuję, że przed każdym pokojem starostwa, w tym Wydziału Geodezji znajduje się wywieszka z imieniem i nazwiskiem urzędnika, a także pełnioną przez niego funkcją służbową, zatem uważam, że nie możemy mówieć o bezimiennych urzędnikach.
W sprawie wniosków i skarg, aby nie były bezimienne, ponownie zapraszam do złożenia wizyty we wskazanych wyżej terminach.
Starosta Oleski
Jan Kus